Sattusime kolleegiga eile vaidlema, et kes peaks organisatsioonis tihemini kelle juurde tulema, kas juht alluva või alluv juhi juurde. Et asi selge oleks, siis olgu mainitud, et ma ei ole juht ja ei tea juhtimisest suurt midagi, pigem pean ennast juhtimisteemade huviliseks. Aga nagu ikka - millegi mitte oskamine pole kunagi takistuseks midagi tegemast, tuleb lihtsalt kiirelt õppida.
Aga see selleks, tegelikult polnudki plaanis hakata teadmisi pritsima. Meenus mulle see vaidlus ning tundsin tõuget blogima hakata täna hommikul, kui sain meili ühelt veebirakenduse pakkujalt, mille kasutaja ma olen. Tean, et tegelikult on see masspostitus, mille said peale minu veel tuhanded minusugused, kuid oluline oli see, kuidas kiri oli koostatud. Väga personaalses ja viisakas toonis ning selle all seisis ettevõtte tegevjuhi ning asutaja nimi ning personaalkontaktid.
Olen üsna aktiivne veebiteenuste ja -rakenduste testija. Ehk paljudes kohtades olen kasutaja, kuigi reaalselt kasutan vähemat hulka. Pigem on minu eesmärk minimaalsete kuludega (loe: tasuta) saada võimalikult mugav ja sobiv teenus mis mind mõnes minu probleemis - NB! reeglina töises probleemis - abistab.
Kui oma postkasti terasema pilguga jälgima asusin märkasin, et olen sarnaseid kirju saanud viimase kuu jooksul veel vähemalt 5-6-lt sarnaselt teenusepakkujalt. Kusjuures maksnud pole ma nendele teenusepakkujatele sentigi. Mõistagi püütakse mind nende kirjadega meelitada tasulisi teenuseid kasutama kuid, et ma pole seda mitme kuu jooksul teinud, teavad ilmselt ka teenusepakkujad ise, et teab mis kõrge potentsiaaliga klient ma ei ole. See ei tähenda aga seda, et edaspidi kirjutaks mulle mingi anonüümne veebirakendus vaid endiselt seisab kirjasabas lihast ja luust inimese nimi koos CEO tiitliga!
Ma ei tea, kuidas on mikrokliima nende ettevõtete sees, aga mul on kahtlane tunne, et kui minusugusesse kahjumlikku klientigi suhtutakse sääraselt, et CEO on valmis minuga igal ajal otse suhtlema, siis vaevalt et töötajatega saab asi hullem olla.
Siit tekkiski mõte, et huvitav, kui juht istub oma kabinetis ja ootab, et tema alluvad tulevad tema juurde, mitte vastupidi ning töötajad saavad samal ajal ohtralt ilusaid kirju võõrastelt CEO'delt, kes pakuvad igakülgset tuge töö hõlbustamiseks, siis kelle organisatsioonis nad õigupoolest töötavad?